Kalkulator CPM

Wprowadzenie

Ten kalkulator pozwoli Ci obliczyć tzw. CPM, czyli Całkowitą Przemianę Materii. W praktyce jest to podaż kalorii, którą spalasz w ciągu całego dnia. To właśnie w oparciu o CPM planuje się zarówno redukcję, jak i rozbudowę swojej wagi.

Warto zwrócić uwagę na składową CPM, jaką jest tzw. współczynnik PAL, bo czasami jako ludzie, mamy tendencję do przesadnego optymizmu, zwłaszcza w kontekście planowanej redukcji tkanki tłuszczowej. 😉

W praktyce – jeśli zamierzasz redukować, określ krytycznie jak naprawdę to u Ciebie wygląda, a nie jak powinno.

Kalkulator

Jak liczymy dane?

Całkowita Przemiana Materii (CPM)

= PPM* x PAL**

 

*PPM – kalkulator używa wzoru Harrisa-Benedicta

**PAL – współczynnik aktywności fizycznej

Wpisz dane

kg
cm
lat
 

Twój wynik

Twoje CPM = od do

Dodatkowe uwagi

Redukcja – choć to temat rzeka, warto próbować odnaleźć swój sweetpoint; skuteczny deficyt w ujęciu % w dużym stopniu zależy od Twojego CPM; w praktyce odczuwalna redukcja oscyluje na deficytach rzędu 500-800 kcal.

Masa – tutaj odwrotnie, 10-15% powyżej swojego CPM to wartość, którą warto sprawdzić.

Reguła kciuka = białko to priorytet, węgle to limit, tłuszcz to dźwignia energetyczna do kontrolowania kcal.

 👉 Zauważ również, że dwa, czy trzy treningi siłowe w tygodniu nie sprawią, że wygenerujesz odczuwalny deficyt kaloryczny, a przesadne restrykcje w diecie nie sprawdzą się na dłuższą metę. Dlatego najpierw warto szukać większej aktywności w ciągu dnia – wybierać schody zamiast windy, iść, zamiast jechać na zakupy, a podcastów słuchać na spacerze, a nie przed TV… 😉