Najlepsze keto bułki i keto chleb

Najlepsze keto bułki i keto chleb

Autor: Anna Gudan

Keto pieczywo to najczęściej wyszukiwany przepis! Sama szukając tego „najlepszego” przepisu przeszperałam wiele zakamarków Internetu. Po drobnej modyfikacji udało mi się znaleźć przepis, który smakuje dobrze zarówno jako keto bułki i keto chleb, a w dodatku w prosty sposób można zamienić go na wersję wegańską (bez jaj i nabiału). 

Sprawdźcie sami!

 

Przepis na najlepsze keto bułki i keto chleb

Czas przygotowania: 5 minut

Czas całkowity: 55 minut

Ilość porcji: 4 duże bułki, 6 małych bułek / 1 bochenek z mniejszej keksówki

Fot. Anna Gudan

Składniki:
    • Białko jaja kurzego – 2 sztuki (70g) (w wersji wegańskiej zamieniamy na „glutek” z siemienia lnianego z 2-3 łyżek)
    • Proszek do pieczenia – 1 i 1/2 łyżeczki (6g)
    • Sól biała – 2 szczypty (2g)
    • Babka jajowata, łuska – 6 łyżek (30g)
    • Mąka migdałowa – 15 łyżek (150g)
    • Woda – 3/4 szklanki (200ml)
    • Ocet jabłkowy – 3 i 1/3 łyżki (20ml)
Sposób przygotowania:

1. Rozgrzać piekarnik do temp. 180°C. Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia, odstawić. Do czystego i suchego naczynia miksującego włożyć łuski babki płesznik, zmielić.

2. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i sól, zmiksować. Dodać białka i ocet, wyrobić. Dodać gorącą wodę, wyrobić. Ciasto będzie miało lepką konsystencję. Nabierając ciasto łyżką, formować porcje bułek i układać na blasze do pieczenia, zachowując odstępy.

3. Piec 50-55 min (180°C) lub do momentu, aż nabiorą złotobrązowego koloru. Pozostawić na blasze do pieczenia ok. 5 min, przed przełożeniem na kratkę do studzenia.

 

 

Wartości odżywcze (na 1 sztukę z 4):

Wartość energetyczna: 238 kcal | Tłuszcz: 19.54 | Błonnik pokarmowy: 9.82 g | Kwasy tłuszczowe jednonienasycone ogółem: 0 g | Sód: 390.5 mg | Wapń: 91.19 mg | Cynk: 0.06 mg | Witamina C: 0 mg | Białko ogółem: 9.46 g | Węglowodany przyswajalne: 0.12 g | Kwasy tłuszczowe nasycone ogółem: 0 g | Kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 0 g | Potas: 30.9 mg | Magnez: 4.03 mg | Foliany: 3.5 μg

 

Życzymy smacznego!

One Response

  1. Ola pisze:

    A co z teorią, że nie należy podgrzewać mak pochodzenia orzechowego (migdały, orzechy laskowe) czy to jest zdrowe??

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.